Armbalancerende Houdingen

Hier vind je een compleet overzicht van yoga oefeningen en houdingen waarbij er op de armen gebalanceerd wordt.

Opwaardse tafel (Ardha Purvottanasana)

Opwaardse tafel (Ardha Purvottanasana)

De opwaardse tafel is een makkelijkere variant van de omgekeerde plank. Het is een goede beginoefening voor het trainen van de balans en diverse spieren in het lichaam.
Kraai (Kakasana)

Hurk (Malasana)

Deze gehurkte houding is een goede yoga oefening om de spieren rond de dijen en heupen te strekken. Deze spieren zijn vaak gespannen bij mensen die dagelijks langere tijd zitten.
Koe (Bidalasana)

Koe (Bitilasana)

De koe houding wordt vaak afgewisseld met de kat houding. Neem tijdens de uitademing de kat houding aan en tijdens de inademing de koe houding.
Plank (Phalakasana)

Plank (Phalakasana)

De plank is een houding die in veel yoga sessies wordt gebruikt als overgang van de ene naar de andere houding. Het is een van de beste oefeningen voor het trainen van de buikspieren en wilskracht.
Reigerhouding (Bakasana)

Reigerhouding (Bakasana)

Deze oefening (ook wel de kraanvogel genoemd) is niet aan te raden voor de beginnende beoefenaar, het vergt zeer veel kracht en controle over het lichaam.
Achterwaartse plank (Purvottanasana)

Achterwaartse plank (Purvottanasana)

Deze yoga oefening staat ook wel bekend als de intense oosterse strekhouding of de Omgekeerde Plank. Het is een uitstekende houding voor het trainen van de spieren rond de schouders en in de armen. Deze houding vergt wel de nodige kracht en is daarom niet aan te raden voor beginners.
Kat (Marjaryasana)

Kat (Marjaryasana)

De kat houding wordt vaak afgewisseld met de koe houding. Neem tijdens de uitademing de kat aan en tijdens de inademing de koe houding.

Tafel (Goasana)

De Tafelhouding, in het Sankriet Goasana genoemd, is een eenvoudige yoga houding die langere tijd volgehouden kan worden. Deze houding is het begin en eindpunt van veel andere houdingen.

Weegschaal (Tolasana)

De weegschaal is een armbalancerende yoga oefening waarbij je zweeft tussen je armen. Het is een goede oefening voor het trainen van de buik en armspieren.
Geveerde Pauw (Pincha Mayurasana)

Geveerde Pauw (Pincha Mayurasana)

Deze indrukwekkende yoga oefening is een variatie op de normale pauw. Hij vergt erg veel kracht in je armen en balans in de rest van je lichaam.

Populaire oefeningen