Armbalancerende Houdingen

Hier vind je een compleet overzicht van yoga oefeningen en houdingen waarbij er op de armen gebalanceerd wordt.

Achterwaartse plank (Purvottanasana)

Achterwaartse plank (Purvottanasana)

Deze yoga oefening staat ook wel bekend als de intense oosterse strekhouding of de Omgekeerde Plank. Het is een uitstekende houding voor het trainen van de spieren rond de schouders en in de armen. Deze houding vergt wel de nodige kracht en is daarom niet aan te raden voor beginners.
Kraai (Kakasana)

Hurk (Malasana)

Deze gehurkte houding is een goede yoga oefening om de spieren rond de dijen en heupen te strekken. Deze spieren zijn vaak gespannen bij mensen die dagelijks langere tijd zitten.
Reigerhouding (Bakasana)

Reigerhouding (Bakasana)

Deze oefening (ook wel de kraanvogel genoemd) is niet aan te raden voor de beginnende beoefenaar, het vergt zeer veel kracht en controle over het lichaam.
Achtledige Groet (Ashtanga namaskara)

Achtledige Groet (Ashtanga namaskara)

De Achtledige Groet is een vooroverliggende houding die meestal begint vanuit de plank. Deze houding maakt deel uit van de Zonnegroet.
Plank (Phalakasana)

Plank (Phalakasana)

De plank is een houding die in veel yoga sessies wordt gebruikt als overgang van de ene naar de andere houding. Het is een van de beste oefeningen voor het trainen van de buikspieren en wilskracht.
Kat (Marjaryasana)

Kat (Marjaryasana)

De kat houding wordt vaak afgewisseld met de koe houding. Neem tijdens de uitademing de kat aan en tijdens de inademing de koe houding.
Vierledige Stafhouding (Chaturanga Dandasana)

Vierledige Stafhouding (Chaturanga Dandasana)

De Vierledige Staf maakt deel uit van een van de twee varianten van de zonnegroet en is een vaak gebruikte asana.

Hanger (Lolasana)

Veel beginners vermijden de Hanger omdat hij veel armkracht vraagt. Naast je armpsieren is deze asana een goede oefening voor de rug en buikspieren.
Opwaardse tafel (Ardha Purvottanasana)

Opwaardse tafel (Ardha Purvottanasana)

De opwaardse tafel is een makkelijkere variant van de omgekeerde plank. Het is een goede beginoefening voor het trainen van de balans en diverse spieren in het lichaam.
Geveerde Pauw (Pincha Mayurasana)

Geveerde Pauw (Pincha Mayurasana)

Deze indrukwekkende yoga oefening is een variatie op de normale pauw. Hij vergt erg veel kracht in je armen en balans in de rest van je lichaam.

Populaire oefeningen