Armbalancerende Houdingen

Hier vind je een compleet overzicht van yoga oefeningen en houdingen waarbij er op de armen gebalanceerd wordt.

Achterwaartse plank (Purvottanasana)

Achterwaartse plank (Purvottanasana)

Deze yoga oefening staat ook wel bekend als de intense oosterse strekhouding of de Omgekeerde Plank. Het is een uitstekende houding voor het trainen van de spieren rond de schouders en in de armen. Deze houding vergt wel de nodige kracht en is daarom niet aan te raden voor beginners.

Tafel (Goasana)

De Tafelhouding, in het Sankriet Goasana genoemd, is een eenvoudige yoga houding die langere tijd volgehouden kan worden. Deze houding is het begin en eindpunt van veel andere houdingen.
Plank (Phalakasana)

Plank (Phalakasana)

De plank is een houding die in veel yoga sessies wordt gebruikt als overgang van de ene naar de andere houding. Het is een van de beste oefeningen voor het trainen van de buikspieren en wilskracht.

Weegschaal (Tolasana)

De weegschaal is een armbalancerende yoga oefening waarbij je zweeft tussen je armen. Het is een goede oefening voor het trainen van de buik en armspieren.
Koe (Bidalasana)

Koe (Bitilasana)

De koe houding wordt vaak afgewisseld met de kat houding. Neem tijdens de uitademing de kat houding aan en tijdens de inademing de koe houding.
Kraai (Kakasana)

Hurk (Malasana)

Deze gehurkte houding is een goede yoga oefening om de spieren rond de dijen en heupen te strekken. Deze spieren zijn vaak gespannen bij mensen die dagelijks langere tijd zitten.

Hanger (Lolasana)

Veel beginners vermijden de Hanger omdat hij veel armkracht vraagt. Naast je armpsieren is deze asana een goede oefening voor de rug en buikspieren.
Reigerhouding (Bakasana)

Reigerhouding (Bakasana)

Deze oefening (ook wel de kraanvogel genoemd) is niet aan te raden voor de beginnende beoefenaar, het vergt zeer veel kracht en controle over het lichaam.
Geveerde Pauw (Pincha Mayurasana)

Geveerde Pauw (Pincha Mayurasana)

Deze indrukwekkende yoga oefening is een variatie op de normale pauw. Hij vergt erg veel kracht in je armen en balans in de rest van je lichaam.
Vierledige Stafhouding (Chaturanga Dandasana)

Vierledige Stafhouding (Chaturanga Dandasana)

De Vierledige Staf maakt deel uit van een van de twee varianten van de zonnegroet en is een vaak gebruikte asana.

Populaire oefeningen