Armbalancerende Houdingen

Hier vind je een compleet overzicht van yoga oefeningen en houdingen waarbij er op de armen gebalanceerd wordt.

Hanger (Lolasana)

Veel beginners vermijden de Hanger omdat hij veel armkracht vraagt. Naast je armpsieren is deze asana een goede oefening voor de rug en buikspieren.
Achtledige Groet (Ashtanga namaskara)

Achtledige Groet (Ashtanga namaskara)

De Achtledige Groet is een vooroverliggende houding die meestal begint vanuit de plank. Deze houding maakt deel uit van de Zonnegroet.
Vierledige Stafhouding (Chaturanga Dandasana)

Vierledige Stafhouding (Chaturanga Dandasana)

De Vierledige Staf maakt deel uit van een van de twee varianten van de zonnegroet en is een vaak gebruikte asana.
Geveerde Pauw (Pincha Mayurasana)

Geveerde Pauw (Pincha Mayurasana)

Deze indrukwekkende yoga oefening is een variatie op de normale pauw. Hij vergt erg veel kracht in je armen en balans in de rest van je lichaam.
Kraai (Kakasana)

Hurk (Malasana)

Deze gehurkte houding is een goede yoga oefening om de spieren rond de dijen en heupen te strekken. Deze spieren zijn vaak gespannen bij mensen die dagelijks langere tijd zitten.

Tafel (Goasana)

De Tafelhouding, in het Sankriet Goasana genoemd, is een eenvoudige yoga houding die langere tijd volgehouden kan worden. Deze houding is het begin en eindpunt van veel andere houdingen.
Plank (Phalakasana)

Plank (Phalakasana)

De plank is een houding die in veel yoga sessies wordt gebruikt als overgang van de ene naar de andere houding. Het is een van de beste oefeningen voor het trainen van de buikspieren en wilskracht.
Opwaardse tafel (Ardha Purvottanasana)

Opwaardse tafel (Ardha Purvottanasana)

De opwaardse tafel is een makkelijkere variant van de omgekeerde plank. Het is een goede beginoefening voor het trainen van de balans en diverse spieren in het lichaam.
Reigerhouding (Bakasana)

Reigerhouding (Bakasana)

Deze oefening (ook wel de kraanvogel genoemd) is niet aan te raden voor de beginnende beoefenaar, het vergt zeer veel kracht en controle over het lichaam.

Weegschaal (Tolasana)

De weegschaal is een armbalancerende yoga oefening waarbij je zweeft tussen je armen. Het is een goede oefening voor het trainen van de buik en armspieren.

Populaire oefeningen