Herstel houdingen

Sommige yoga oefeningen vergen veel van het lichaam. Binnen de yoga zijn er speciale houdingen die kunnen worden aangenomen om te herstellen na het uitvoeren van een zware yoga oefening. Op deze pagina vind je een overzicht van deze herstel houdingen.

Dalende gebonden hoek (Supta Baddha Konasana)

Dalende gebonden hoek (Supta Baddha Konasana)

Deze liggende houding is een van de meest ontspannende yoga houdingen. Deze houding wordt ook wel eens de godin houding genoemd.
Krokodil houding (Makarasana)

Krokodil houding (Makarasana)

De krokodil of ook wel de zeehond genoemd is een yoga houding die uitstekend als herstel houding gebruikt kan worden.
Overal stabiliteit (Samasthiti)

Opwaardse groet (Urdhva Hastasana)

Deze ontspannende oefening strekt het gehele lichaam. Een goede houding om uit te voeren wanneer je langere tijd hebt stil gezeten of net uit je bed komt.
Berg (Tadasana)

Berg (Tadasana)

De Berghouding is een staande houding waarbij je stevig op de grond staat. De berg houding is de uitgaanspositie van veel staande houdingen.
Maanhouding (Shashankasana)

Maanhouding (Shashankasana)

De maanhouding is een voorover buiging uit de vajrasana serie. Deze oefening werkt zeer ontspannend door de evenwichtige houding die wordt aangenomen.
Kindhouding (Balasana)

Kindhouding (Balasana)

De kindhouding of maanhouding is een ontspannende die vaak volgt na een yoga oefening die veel vergt van het lichaam.
Lijkenhouding (Savasana)

Lijkenhouding (Savasana)

De lijkenhouding, doodhouding, rugligging of Savana is de basis voor veel liggende oefeningen en deze houding is uitermate geschikt voor ontspanningsoefeningen.

Populaire oefeningen