Meditatie Houdingen

Deze yoga oefeningen en houdingen zijn ideaal om in te mediteren aangezien je ze langere tijd vol kan houden.Deze houdingen zijn uitstekend geschikt voor het doen van Mindfulness oefeningen!

Perfecte Houding (Siddhasana)

Perfecte Houding (Siddhasana)

Een veel voorkomende houding met veel verschillende namen en variaties. Van de Siddhasana wordt beweerd dat het de energie door de rug naar boven leidt
Stafhouding (Dandasana)

Stafhouding (Dandasana)

De stafhouding wordt vaak gebruikt als beginhouding of als houding om in te mediteren. Het is daarom essentieel om deze houding goed te beheersen voordat je verder gaat naar andere zittende houdingen.
Lotushouding (Padmasana)

Lotus(Padmasana)

De lotushouding is een van de bekendste meditatie en yoga poses, hij word ook vaak gebruikt doordat je zeer lang in deze houding kunt blijven zitten zonder last te krijgen van spierpijn.
Koeiengezicht (Gomukhasana)

Koeiengezicht (Gomukhasana)

Bij deze asana rek je tegelijk de enkels, dijen, heupen, borst, nek, armen en handen.
Maanhouding (Shashankasana)

Maanhouding (Shashankasana)

De maanhouding is een voorover buiging uit de vajrasana serie. Deze oefening werkt zeer ontspannend door de evenwichtige houding die wordt aangenomen.
Leeuw (Simhasana)

Leeuw (Simhasana)

Met je gezicht doe je een leeuw na door het puntje van je tong richting je kin te brengen. Deze asana is goed bij problemen met de stem en keel.
Boom (Vrikshasana)

Boom (Vrikshasana)

De boom is een goede yoga oefening voor het balanceren op een been. Deze houding is tevens geschikt als meditatie houding.
Bliksemhouding (vajrasana)

Bliksemhouding (vajrasana)

De vajrasana is een basis houding die veel gebruikt word binnen de hatha yoga en om te mediteren. De bliksem houding is niet aan te raden wanneer je last hebt van je knieƫn.
Gunstige Houding (Svastikasana)

Gunstige Houding (Svastikasana)

De gunstige houding is een makkelijkere variant van de gunstige houding voor iedereen die niet zo lenig is.

Populaire oefeningen