Ondersteboven Houdingen

Op deze pagina vind je een compleet overzicht van veel voorkomende yoga oefeningen die ondersteboven uitgevoerd worden.

Opwaartse boog (Urdhva Dhanurasana)

Opwaartse boog (Urdhva Dhanurasana)

Deze houding strekt de spieren in de borst en de longen. De opwaartse boog is een van de moeilijkere achterover strekkingen die veel oefening en kracht vergt voordat je deze goed zal kunnen uitvoeren.
De ondersteunde kophouding (Baddhakona Sirsasana)

De ondersteunde kophouding (Baddhakona Sirsasana)

Deze houding is bestemd voor de meer gevorderde beoefenaar, je kan deze oefening makkelijker maken door hulp van iemand te vragen of hem tegen een muur uit te voeren.
Schouderstand (Sarvangasana)

Schouderstand (Sarvangasana)

Ook wel de houding van het hele lichaam genoemd. Deze houding kan door gevorderde yoga beoefenaars zeer lang worden vastgehouden. Er zijn diverse varianten op de schouderstand.
Eenbenige Kopstand (Ekapada Sirsasana)

Eenbenige Kopstand (Ekapada Sirsasana)

De eenbenige kopstand is een makkelijkere variant van de kopstand waarbij je meer balans hebt tijdens het doen van de oefening.
Ploeg (Halasana)

Ploeg (Halasana)

Een oefening voor gevorderden aangezien er veel spanning op de hals komt te staan. Deze asana is een goede manier om spanningen uit de schouders te halen.

Populaire oefeningen