Berg (Tadasana)

De Berghouding is een staande houding waarbij je stevig op de grond staat. De berg houding is de uitgaanspositie van veel staande houdingen.


Berg (Tadasana)

Instructies

  1. Ga stevig op de grond staan, de voeten naast elkaar zodat de grote tenen elkaar raken.
  2. de voeten staan ter breedte van de schouders uit elkaar. (Je kan er ook voor kiezen om de voeten elkaar te laten raken)
  3. Buig de knieen licht en laat de armen naast het lichaam hangen.
  4. Hang de vingers los van elkaar, de vingers wijzen naar beneden.gebogen en de armen hangen naast het lichaam. De vingers hangen los van elkaar en wijzen naar beneden.
  5. De ruggengraat is recht (dit kan de indruk wekken dat je iets voorover hangt).
  6. Haal adem via de onderbuik en rek je lichaam verticaal uit waardoor de ruggengraat langer word.
  7. Houd deze houding vast.

Voordelen

Een goed uitgevoerde Tadasana gebruikt alle spieren in het lichaam. Deze oefening helpt je je houding te verbeteren en versterkt de spieren in de dijen, enkels, buik en billen.

Variaties

  • Voer deze houding tegen een muur uit om te controleren of je helemaal rechtop staat.
  • Wanneer het moeilijk is om je balans te houden kan je de voeten iets uit elkaar zetten.
  • Met je armen en handen kan je variatie in deze houding aanbrengen. Strek ze bijvoorbeeld eens recht naar voren, de zijkant of omhoog uit.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here