Yoga oefeningen voor thuis

Yoga oefeningen kunnen eigenlijk altijd en overal gedaan worden.Wanneer je weinig tijd hebt is het ideaal om thuis yoga te beoefenen, om de dag fris te beginnen of om even heerlijk het hoofd leeg te maken na een lange dag hard werken.Op deze pagina vind je yoga oefeningen die je gemakkelijk thuis kan uitvoeren, je hebt er bijvoorbeeld geen instructeur voor nodig die je uitleg geeft vanwege de complexiteit van de oefening.

Dalende gebonden hoek (Supta Baddha Konasana)

Dalende gebonden hoek (Supta Baddha Konasana)

Deze liggende houding is een van de meest ontspannende yoga houdingen. Deze houding wordt ook wel eens de godin houding genoemd.
Krokodil houding (Makarasana)

Krokodil houding (Makarasana)

De krokodil of ook wel de zeehond genoemd is een yoga houding die uitstekend als herstel houding gebruikt kan worden.
Wind bevrijdende houding (Pavanamuktasana)

Wind bevrijdende houding (Pavanamuktasana)

Deze houding verhelpt ontstopping in de darmen door opgesloten gassen te laten ontsnappen. Deze yoga oefening is geschikt voor zowel beginners als gevorderden.
Kraai (Kakasana)

Hurk (Malasana)

Deze gehurkte houding is een goede yoga oefening om de spieren rond de dijen en heupen te strekken. Deze spieren zijn vaak gespannen bij mensen die dagelijks langere tijd zitten.
Makkelijke Vooroverstrekking (Ardha Uttanasana)

Halve vooroverstrekking (Ardha Uttanasana)

De Halve vooroverstrekking is een makkelijkere variant van de normale vooroverstrekking. Deze houding is een uitstekende manier om de spieren in de rug en de achterkant van de benen te stretchen en voor te bereiden op moeilijker oefeningen.
Staande Torsie (Katichakrasana)

Staande Torsie (Katichakrasana)

De Staande Torsie is een goede oefening voor het leren beheersen van de ademhaling en het trainen van de buikspieren aan de zijkant van het lichaam.
Berg (Tadasana)

Berg (Tadasana)

De Berghouding is een staande houding waarbij je stevig op de grond staat. De berg houding is de uitgaanspositie van veel staande houdingen.
Liggende zit (Urdhva Prasarita Padasana)

Opwaardse beenheffing (Urdhva Prasarita Padasana)

Deze eenvoudige, maar zware, houding is uitstekend voor het trainen van de spieren in de bovenbenen. Ook kan deze yoga oefening makkelijk worden aangepast zodat hij moeilijker of makkelijker is.
Cobra (Bhujangasana)

Cobra (Bhujangasana)

Deze yoga oefening wordt ook wel Sarpasana genoemd, wat eveneens slanghouding betekent. De Cobra maakt deel uit van de Zonnegroet.
Stoel (Utkatasana)

Stoel (Utkatasana)

De stoelhouding wordt ook wel de intense heuphouding genoemd. Het is een eenvoudig uit te voeren (maar zware!) yoga oefening voor het trainen van de dijen en enkels.

Populaire oefeningen