Yoga oefeningen voor thuis

Yoga oefeningen kunnen eigenlijk altijd en overal gedaan worden.Wanneer je weinig tijd hebt is het ideaal om thuis yoga te beoefenen, om de dag fris te beginnen of om even heerlijk het hoofd leeg te maken na een lange dag hard werken.Op deze pagina vind je yoga oefeningen die je gemakkelijk thuis kan uitvoeren, je hebt er bijvoorbeeld geen instructeur voor nodig die je uitleg geeft vanwege de complexiteit van de oefening.

Staande Torsie (Katichakrasana)

Staande Torsie (Katichakrasana)

De Staande Torsie is een goede oefening voor het leren beheersen van de ademhaling en het trainen van de buikspieren aan de zijkant van het lichaam.

Kameel (Ustrasana)

De kameel is een goede oefening voor de longen, rug en wervelkolom. In de moeilijkere variant van de kameel laat je je handen op je onderbenen in plaats van je rug rusten.
Respectgebaar (namasté mudra)

Respectgebaar (namasté mudra)

Namaste, wat zoveel betekend als ik buig voor jou is een bekend hindoeïstisch gebaar om te groeten en respect te tonen.

Tafel (Goasana)

De Tafelhouding, in het Sankriet Goasana genoemd, is een eenvoudige yoga houding die langere tijd volgehouden kan worden. Deze houding is het begin en eindpunt van veel andere houdingen.
Eenbenige Sprinkhaan (Ekopada Salambhasana)

Eenbenige Sprinkhaan (Ekopada Salambhasana)

Een makkelijkere variant op de sprinkhaanhouding waarbij slechts een been omhoog wordt gebracht.
Held houding (Shirsha Virasana)

Held (Shirsha Virasana)

Met deze yoga oefeningen worden de spieren in de rug en billen gestrekt. Door de makkelijke houding kan deze oefening langere tijd worden volgehouden.
Plank (Phalakasana)

Plank (Phalakasana)

De plank is een houding die in veel yoga sessies wordt gebruikt als overgang van de ene naar de andere houding. Het is een van de beste oefeningen voor het trainen van de buikspieren en wilskracht.
Kraai (Kakasana)

Hurk (Malasana)

Deze gehurkte houding is een goede yoga oefening om de spieren rond de dijen en heupen te strekken. Deze spieren zijn vaak gespannen bij mensen die dagelijks langere tijd zitten.
Stoel (Utkatasana)

Stoel (Utkatasana)

De stoelhouding wordt ook wel de intense heuphouding genoemd. Het is een eenvoudig uit te voeren (maar zware!) yoga oefening voor het trainen van de dijen en enkels.
Maanhouding (Shashankasana)

Maanhouding (Shashankasana)

De maanhouding is een voorover buiging uit de vajrasana serie. Deze oefening werkt zeer ontspannend door de evenwichtige houding die wordt aangenomen.

Populaire oefeningen