Yoga oefeningen voor thuis

Yoga oefeningen kunnen eigenlijk altijd en overal gedaan worden.Wanneer je weinig tijd hebt is het ideaal om thuis yoga te beoefenen, om de dag fris te beginnen of om even heerlijk het hoofd leeg te maken na een lange dag hard werken.Op deze pagina vind je yoga oefeningen die je gemakkelijk thuis kan uitvoeren, je hebt er bijvoorbeeld geen instructeur voor nodig die je uitleg geeft vanwege de complexiteit van de oefening.

Kindhouding (Balasana)

Kindhouding (Balasana)

De kindhouding of maanhouding is een ontspannende die vaak volgt na een yoga oefening die veel vergt van het lichaam.
Krokodil houding (Makarasana)

Krokodil houding (Makarasana)

De krokodil of ook wel de zeehond genoemd is een yoga houding die uitstekend als herstel houding gebruikt kan worden.
Maanhouding (Shashankasana)

Maanhouding (Shashankasana)

De maanhouding is een voorover buiging uit de vajrasana serie. Deze oefening werkt zeer ontspannend door de evenwichtige houding die wordt aangenomen.
Eenbenige Sprinkhaan (Ekopada Salambhasana)

Eenbenige Sprinkhaan (Ekopada Salambhasana)

Een makkelijkere variant op de sprinkhaanhouding waarbij slechts een been omhoog wordt gebracht.
Dalende gebonden hoek (Supta Baddha Konasana)

Dalende gebonden hoek (Supta Baddha Konasana)

Deze liggende houding is een van de meest ontspannende yoga houdingen. Deze houding wordt ook wel eens de godin houding genoemd.
Liggende zit (Urdhva Prasarita Padasana)

Opwaardse beenheffing (Urdhva Prasarita Padasana)

Deze eenvoudige, maar zware, houding is uitstekend voor het trainen van de spieren in de bovenbenen. Ook kan deze yoga oefening makkelijk worden aangepast zodat hij moeilijker of makkelijker is.
Makkelijke Vooroverstrekking (Ardha Uttanasana)

Halve vooroverstrekking (Ardha Uttanasana)

De Halve vooroverstrekking is een makkelijkere variant van de normale vooroverstrekking. Deze houding is een uitstekende manier om de spieren in de rug en de achterkant van de benen te stretchen en voor te bereiden op moeilijker oefeningen.

Tafel (Goasana)

De Tafelhouding, in het Sankriet Goasana genoemd, is een eenvoudige yoga houding die langere tijd volgehouden kan worden. Deze houding is het begin en eindpunt van veel andere houdingen.
Stoel (Utkatasana)

Stoel (Utkatasana)

De stoelhouding wordt ook wel de intense heuphouding genoemd. Het is een eenvoudig uit te voeren (maar zware!) yoga oefening voor het trainen van de dijen en enkels.
Berg (Tadasana)

Berg (Tadasana)

De Berghouding is een staande houding waarbij je stevig op de grond staat. De berg houding is de uitgaanspositie van veel staande houdingen.

Populaire oefeningen