Zittende Houdingen

Op deze pagina vind je een compleet overzicht van veel voorkomende yoga oefeningen die zittend uitgevoerd worden.

Volledige boot (paripurna Navasana)

Volledige boot (paripurna Navasana)

De volledige boot pose word gebruikt om je buikspieren sterker te maken aan je huipen soepeler te bewegen. Tevens verbeterd het de spijsvertering. Je kan gebruik maken van hulpmiddelen wanneer je je benen niet gestrekt kunt houden .
Reiger (krounchasana)

Reiger (krounchasana)

Deze reiger houding is uitstekend voor het strekken van de hamstrings en kuitspieren.
Aaphouding (Hanumanasana)

Aap (Hanumanasana)

Deze houding dankt zijn naam aan Lord Hanuman die volgens de legendes met een grote sprong van het zuiden van India naar Sri Lanka sprong. Bij deze houding worden de hamstrings gestrechd. Deze oefening vereist flexibele spieren en is niet voor iedereen weggelegd.
Kraai (Kakasana)

Hurk (Malasana)

Deze gehurkte houding is een goede yoga oefening om de spieren rond de dijen en heupen te strekken. Deze spieren zijn vaak gespannen bij mensen die dagelijks langere tijd zitten.
Held houding (Shirsha Virasana)

Held (Shirsha Virasana)

Met deze yoga oefeningen worden de spieren in de rug en billen gestrekt. Door de makkelijke houding kan deze oefening langere tijd worden volgehouden.
Gunstige Houding (Svastikasana)

Gunstige Houding (Svastikasana)

De gunstige houding is een makkelijkere variant van de gunstige houding voor iedereen die niet zo lenig is.
Perfecte Houding (Siddhasana)

Perfecte Houding (Siddhasana)

Een veel voorkomende houding met veel verschillende namen en variaties. Van de Siddhasana wordt beweerd dat het de energie door de rug naar boven leidt

Dikke teen (Padangusthasana)

De Dikke teen houding is een oefening voor de gevorderde yoga beoefenaar die veel van je vermogen om te balanceren vraagt. Deze houding is niet voor iedereen weggelegd!
Makkelijke boot (Sahaja Navasana)

Makkelijke boot (Sahaja Navasana)

Een gemakkelijkere versie van de volledige boot. Een goede oefening voor het trainen van de buikspieren.
Stafhouding (Dandasana)

Stafhouding (Dandasana)

De stafhouding wordt vaak gebruikt als beginhouding of als houding om in te mediteren. Het is daarom essentieel om deze houding goed te beheersen voordat je verder gaat naar andere zittende houdingen.

Populaire oefeningen