Zittende Houdingen

Op deze pagina vind je een compleet overzicht van veel voorkomende yoga oefeningen die zittend uitgevoerd worden.

Perfecte Houding (Siddhasana)

Perfecte Houding (Siddhasana)

Een veel voorkomende houding met veel verschillende namen en variaties. Van de Siddhasana wordt beweerd dat het de energie door de rug naar boven leidt
Stafhouding (Dandasana)

Stafhouding (Dandasana)

De stafhouding wordt vaak gebruikt als beginhouding of als houding om in te mediteren. Het is daarom essentieel om deze houding goed te beheersen voordat je verder gaat naar andere zittende houdingen.
Makkelijke boot (Sahaja Navasana)

Makkelijke boot (Sahaja Navasana)

Een gemakkelijkere versie van de volledige boot. Een goede oefening voor het trainen van de buikspieren.
Held houding (Shirsha Virasana)

Held (Shirsha Virasana)

Met deze yoga oefeningen worden de spieren in de rug en billen gestrekt. Door de makkelijke houding kan deze oefening langere tijd worden volgehouden.
Kraai (Kakasana)

Hurk (Malasana)

Deze gehurkte houding is een goede yoga oefening om de spieren rond de dijen en heupen te strekken. Deze spieren zijn vaak gespannen bij mensen die dagelijks langere tijd zitten.
Hanumanhouding (Hanumanasana)

Hanuman (Hanumanasana)

De Hanumanhouding is een spagaathouding. Deze asana is vernoemd naar de mythische God van de Apen die de god Rama hielp bij de redding van zijn vrouw. Om deze houding correct uit te voeren dien je lening genoeg te zijn.
Liggende zit (Urdhva Prasarita Padasana)

Opwaardse beenheffing (Urdhva Prasarita Padasana)

Deze eenvoudige, maar zware, houding is uitstekend voor het trainen van de spieren in de bovenbenen. Ook kan deze yoga oefening makkelijk worden aangepast zodat hij moeilijker of makkelijker is.

Dikke teen (Padangusthasana)

De Dikke teen houding is een oefening voor de gevorderde yoga beoefenaar die veel van je vermogen om te balanceren vraagt. Deze houding is niet voor iedereen weggelegd!
Volledige boot (paripurna Navasana)

Volledige boot (paripurna Navasana)

De volledige boot pose word gebruikt om je buikspieren sterker te maken aan je huipen soepeler te bewegen. Tevens verbeterd het de spijsvertering. Je kan gebruik maken van hulpmiddelen wanneer je je benen niet gestrekt kunt houden .
Lotushouding (Padmasana)

Lotus(Padmasana)

De lotushouding is een van de bekendste meditatie en yoga poses, hij word ook vaak gebruikt doordat je zeer lang in deze houding kunt blijven zitten zonder last te krijgen van spierpijn.

Populaire oefeningen