Zittende Houdingen

Op deze pagina vind je een compleet overzicht van veel voorkomende yoga oefeningen die zittend uitgevoerd worden.

Makkelijke boot (Sahaja Navasana)

Makkelijke boot (Sahaja Navasana)

Een gemakkelijkere versie van de volledige boot. Een goede oefening voor het trainen van de buikspieren.
Hanumanhouding (Hanumanasana)

Hanuman (Hanumanasana)

De Hanumanhouding is een spagaathouding. Deze asana is vernoemd naar de mythische God van de Apen die de god Rama hielp bij de redding van zijn vrouw. Om deze houding correct uit te voeren dien je lening genoeg te zijn.
Held houding (Shirsha Virasana)

Held (Shirsha Virasana)

Met deze yoga oefeningen worden de spieren in de rug en billen gestrekt. Door de makkelijke houding kan deze oefening langere tijd worden volgehouden.

Dikke teen (Padangusthasana)

De Dikke teen houding is een oefening voor de gevorderde yoga beoefenaar die veel van je vermogen om te balanceren vraagt. Deze houding is niet voor iedereen weggelegd!
Kraai (Kakasana)

Hurk (Malasana)

Deze gehurkte houding is een goede yoga oefening om de spieren rond de dijen en heupen te strekken. Deze spieren zijn vaak gespannen bij mensen die dagelijks langere tijd zitten.
Reiger (krounchasana)

Reiger (krounchasana)

Deze reiger houding is uitstekend voor het strekken van de hamstrings en kuitspieren.
Gunstige Houding (Svastikasana)

Gunstige Houding (Svastikasana)

De gunstige houding is een makkelijkere variant van de gunstige houding voor iedereen die niet zo lenig is.
Stafhouding (Dandasana)

Stafhouding (Dandasana)

De stafhouding wordt vaak gebruikt als beginhouding of als houding om in te mediteren. Het is daarom essentieel om deze houding goed te beheersen voordat je verder gaat naar andere zittende houdingen.
Lotushouding (Padmasana)

Lotus(Padmasana)

De lotushouding is een van de bekendste meditatie en yoga poses, hij word ook vaak gebruikt doordat je zeer lang in deze houding kunt blijven zitten zonder last te krijgen van spierpijn.
Wind bevrijdende houding (Pavanamuktasana)

Wind bevrijdende houding (Pavanamuktasana)

Deze houding verhelpt ontstopping in de darmen door opgesloten gassen te laten ontsnappen. Deze yoga oefening is geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

Populaire oefeningen